Timeforklaring

Timebeskrivelse:

BLÅ TIMER  – STYRKE

GULE TIMER – KONDISJON/FORBRENNING

ORANGE TIMER – SLYNGE, KETTLEBELLS OG  KINESIS

HVITE TIMER – KROPP OG SJEL, SENIORTIMEN

 

Her finner du alt fra rolige harmoniske timer til intensive timer. Om du er nybegynnere eller har trent lenge – du kommer garantert å finne en favoritt.

 

GULE TIMER, kondisjon/forbrenning:

Step: Enkel og effektiv steptime for deg som vil ha litt kombinasjoner kombinert med effektiv trening. Gøy musikk, og enkle kombinasjoner gir deg en god forbrenningstime.

Step/Styrke: Effektiv intervalltrening for hele kroppen.

Puls: Gøyal kondisjonstime med og uten hopp!God musikk og driv er stikkord!

 

BLÅ TIMER, styrke:

Funksjonell styrke: Funksjonell styrketrening trener hele kroppen, med øvelser som «hermer» etter naturlige bevegelser vi gjør i hverdagen. Øvelsene er varierte, slik at flere muskelgrupper trenes samtidig.

Mage/Rygg – En time som fokuserer på styrke av mage og ryggmusklene.

Styrke: En variert time med styrkeøvelser for hele kroppen. Vi bruker manualer og stang med vektskiver. Passer for alle.

 

ORANGE TIMER, funksjonelltrening:

Slyngetrening: Denne funksjonelle treningen vil styrke hele kroppen, også de musklene som man ikke fokuserer fullt så mye på under en styrkeøkt med apparater. Alle kan ha like mye utbytte av denne treningen fordi treningen kan reguleres til den enkeltes nivå. Passer for alle! Se øvelser:

 

Kettlebells: har vært brukt av russerne i flere hundre år – og nå er det din tur! Kettlebellsøvelsene bygger styrke og utholdenhet, hovedsaklig i korsryggen, sete- og bakside lår og skuldre, i tillegg til å øke grepsstyrke. Som du skjønner er dette trening som er meget overførbart til andre styrkeøvelser og generelt i dagliglivet for de som vil få en sterkere og mer velfungerende kropp. Se øvelser:


Bootcamp:Enkel, intensiv og morsom intervalltrening for styrke og kondisjon.Passer også godt for menn.

 

HVITE TIMER, rolige timer og senior:

YogaStretch: Behagelig bøy og strekk. Bevegelsene utføres rolig, uten anstrengelse i samklang med pusten. De myker opp og gir smidighet.

Stretching: Systematisk tøyning der målet og hovedaktiviteten er å øke leddutslaget.Behagelig og rolig musikk!

Senior: Trening tilrettelagt eldre. Både kondisjon og styrke. Hver tirsdag og torsdag kl.11:00